Tapahtumakalenteri
Ma | Ti | Ke | To | Pe | La | Su |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Pankkipalvelujen tasa-arvo
Ainakaan kaikkiin pankkien konttoreihin ei pääse enää ilman ajanvarausta. Tämä koskee ainakin Nordeaa. Minun oli pakko asioida konttorissa. Espoossa olisi pitänyt odottaa pari viikkoa, Helsingissä noin puolitoista viikkoa. Vantaalle pääsi viikossa. Oli siis mentävä toiseen kaupunkiin Espoosta, jotta sai asiansa hoidettua. Perillä huomasi, että konttori loisti tyhjyyttään. Vain muutama pankkitoimihenkilö oli ottamassa vastaan ajan varanneita.
Ulko-ovelle tuli iäkäs rouva ihmettelemään, eikö pankkiin todellakaan pääse sisään ilman ajanvarausta. Kun aikaa varaa puhelimella, pitää varautua antamaan monenlaista ttietoa näppäilemällä numeroita. Tarvitaan älypuhelin. Kikilta se ei onnistu.
Mihinhän tämä kehitys vielä johtaakaan? Onkohan kohta lainkaan pankkikonttoreita? Nyt ainakin tehokkuus on pankin kannalta huipussaan: kaikki toimihenkilöt ovat koko ajan aktiivikäytössä, koska aikaa tarvitsevia on enemmän kuin tarpeeksi. Jonotusajat kasvavat. Milloinhan asiakkaiden mitta on täysi? Kovin eri asemasssa eri asiakasryhmät ovat.
| ||