web stats
diashow
Markku Silvennoinen | Tietokirjailija

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Tietotori

Palautteen antajan kultainen sääntö

 

 

Palautteen antajan mieleen voi tulla kultainen sääntö: ”Kohtele muita kuten tahtoisit itseäsi kohdeltavan.” Huomio on tällöin palautteen antajassa sen vastaanottajan sijaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että onnistuneen palautteen tarkoituksena on vahvistaa saajansa hyväksi koettua käyttäytymistä tai auttaa tätä muuttamaan toimintaansa. Palautteen saaja voi ajatella esimerkiksi arvostuksen osoittamisesta aivan eri tavalla kuin sen antaja. Ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Sen vuoksi palautteen antamisessa onkin hyödyllistä noudattaa päinvastaista sääntöä: ”Tee toisille niin kuin he haluaisivat sinun tekevän heille.” Huomio kiinnittyy nyt palautteen saajan tarpeisiin, odotuksiin ja toiveisiin. Tällä tavalla palautteen antaja tunnistaa sen, ettei hän pysty suoraan muuttamaan kenenkään toisen asenteita. Hän voi vaikuttaa vain välillisesti niihin.

Uutiset Espoo.fi

Sosiaali- ja terveyslautakunnassa 21.4.2021

Sosiaali- ja terveyslautakunnassa käsitellään mm. Henttaan, Suurpellon ja Kuitinmäen väestön...

Lue lisää »

Pääkaupunkiseutu purkaa ensin nuorten rajoituksia ja avaa alle 20-vuotiaiden ulkoharrastustoiminnan

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä keskusteli kokouksessaan torstaina 15.4.2021 hallituksen suunnitelmasta...

Lue lisää »

Uutiset Harvard Business School

5 ways to be a better work-from-home coworker

Lue lisää »

Up Close: Live Online Classrooms

Lue lisää »

Cheryl Richardsonin blogi

I hope something good happens to you today

There are some days when I feel a sincere sense of weariness at the state of our world and I just want to find a small...

Lue lisää »

The signals of spring

It was 7am when I stood on the back deck breaking up ice in the birdbath so I could refill it with fresh water for the...

Lue lisää »