Tapahtumakalenteri
Ma | Ti | Ke | To | Pe | La | Su |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Nuorten velkaantuminen
Uutisissa on kerrottu nuorten ihmisten velkaantumisesta. Jotkut eivät hakeudu töihin velkataakkansa kanssa, koska käteen jäisi vähemmän rahaa kuin ilman työtä. Tilanne on huolestuttava ja sen pitäisi herättää päättäjät.
Televisio ja radio saavat yhä enemmän mainoseuroja erilaisten pikavippiyritysten mainonnasta. Rahalaitos esimerkkinä mainostaa lainan kilpailutusta joka mahdollisella mainoskatkolla.Annetaan ymmärtää, että yritys kilpailuttaisi jokaisen hakijan lainat erikseen. Käytännössä kysymyksessä ovat kaikille samansisältöiset ja -ehtoiset lainat.
Lisävelan ottamionen on tehty liian helpoksi. Hetken mielijohteesta voi ottaa aina vain uutta lainaa, kunnes tilanne on kestämätön. Kaiken lisäksi korot ovat monesti kohtuuttoman korkeat. Ei tarvitse olla ekonomisti tajutakseen, että useiden lainojen hoitaminen oienillä tuloilla tulee mahdottomaksi. Kas siinä uusi markkinarako: yhdistetään lainoja.
Näyttää siltä, ettei asia herätä päättäjiä. Pikavippiyritykset lienevät kannattavia ja niiden taustalta löytyy muiden alojen yrittäjiä. Se selittänee osaltaan välinpitämättömyyden. Surullisinta on, että liian monet eivät pääse vuosiin eroon lainoistaan.